12 Nisan 2009 Pazar

' KURABİYELER ve YAPILIŞLARI







KURABİYE TARİFİM
Tamamen kendi deneyimlerim sonucu bulduğum bir tariftir.Kurabiyeler pürüzsüz ve nefis oluyorlar.Bütün kurabiyelerimi aynı hamurla yapıyorum ama yılbaşı kurabiyeleri yapacaksam içine zencefil,karanfil,tarçın ve bal ekliyorum,biraz daha ince açıyorum,isveçlilerin 'Pepper Cookie'leri gibi oluyor.Ya da istersem espresso,nescafe ve kakao katıyorum,kahveli kurabiyeler oluyor.Türk kahveli kurabiyelerim de çok güzel oluyor,pişerken çıkan enfes kokuyu tahmin edebilirsiniz....Yani temelde hep aynı hamuru kullanıyorum....MALZEMELER:2 yumurta1 paket margarin(250gr)1 kutu pudra şekeri(250 gr)1 kutu mısır nişastası(250 gr)1 paket vanilya1 paket kabartma tozuAldığı kadar unYAPILIŞI:Yumuşak margarini Pudra şekeri ile iyice karıştırıyoruz.Margarini yumuşaması için dışarıda bırakmayı unutmuşsanız hiç sorun değil,mikrodalga fırınınızda yumuşatabilirsiniz,ben genelde öyle yapıyorum,çok da güzel oluyor.Aman sakın kaynatmayın,yumuşaması,hafif erimiş olması yeterli.Evet,margarinle pudra şekerini karıştırdık,2 Yumurtamızı da ekliyoruz,güzelce çırpıyoruz,krema kıvamına gelince üzerine Mısır nişastasını,Vanilyayı ve Kabartma tozunu da ilave edip kaşık yardımıyla karıştırıyoruz.En son olarak unumuzu ekliyoruz,elimizle yoğurarak un ilave edip,elimize yapışmayacak yumuşak bir hamur olduğunda hamurumuz HAZIR demektir....Yaşasın,en keyifli kısım başlıyor...AÇMA:Hamurumuzu küçük parçalara ayırıp üstünü ve altını az az unlayarak merdane yardımıyla incecik açıyoruz.Şekilli kalıplarımızla kesiyoruz.Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsimize diziyoruz..PİŞİRME:200 derecede önceden ısınmış fırında hafif kenarları pambeleşmeye başlayana kadar pişiriyoruz.10 Dakika civarında.Çıkan kurabiyeleri tel üzerinde(fırın teli) veya büyükçe bir tepsiye koyarak soğutuyoruz.Kurabiyelerin nasıl süslendiğini de merak ediyorsanız KURABİYELERİN SÜSLENMESİ bölümünden öğrenip beraberce yapabiliriz.Eğer süslemek istemezseniz ,kurabiyeleriniz sıcakken üzerine vanilya-pudra şekeri karışımı eleyin..mmmm..nefis oluyor..AFİYET OLSUN!!!!!!

2 yorum:

  1. Ellerıne saglık canım.Hersey cok guzel blogcu bambıde senın herhalde.Sevgılerımı gonderıyorum..

    YanıtlaSil
  2. Canım ellerıne saglık.Blogcuda senın herhalde .Kucak dolusu sevgıler gonderıyorum..

    YanıtlaSil